gickan83

Alla inlägg under februari 2013

Av angelica olsson - 28 februari 2013 18:42

När solen lyser!
Å va jag älskar SOL :)
Idag blev de en runda med Dexter, 45 min, får träna han extra på v galopp, han fattar gärna höger eller byter dit nästan direkt han fattat vänster :)
Gick toppen bra ut iaf, blev lite stark hemåt när ja galoppera men han lyssnar...

Nu här hemma har jag precis smörjat Junikes sele å träns, tänker ju va med på precisions körning den 29 mars så får börja träna han nu så han orkar med en runda den lilla tjockisen <3

Av angelica olsson - 26 februari 2013 14:34

Som är påväg tro? Kan snöandet vara över för denna vinter? Hoppas det!
Blev stallet själv idag med av olika anledningar men gick smidigt å fick ridit Dexter i 40 min idag med :)
Freja och Merlin fick vara på fältet under tiden ja grejade, uppskattat :)
Hoppas isen försvinner helt nu!
Hundarna njöt i solen!

Merlin vila gott när ja kom så passa på å ta ett goskort ;)

Av angelica olsson - 25 februari 2013 17:38

Idag gjorde jag stallet själv, helt underbart väder att vara ute i!
När jag va klar, red jag Dexter 40 min, intervaller med trav å två galoppfattningar :) han tar verkligen i nu när han fattar galopp, känns jättebra, duktig häst! Passar L hund med, Alice, å hon sprang med lös hela tiden,försökte bjuda in Dexter till lek några gånger genom att hoppa framför honom men han blev inte så imponerad utan skaka på huvet å ville springa på henne ;) Dexter älskar att jaga å mobba djur som e mindre än han :) haha

Av angelica olsson - 19 februari 2013 18:59

Å blogga när ja ligger på sjukan å väntar på läkarn :)

Idag låna jag Dexter, tog oss en tur på 40 min , mest skritt men även lite trav där isen försvunnit, red även i lite skog så där passa vi på :)
Han va duktig å öronen framåt mestadels ,tror han gilla att komma ut idag.
Släppte Merlin å Freja på ena fältet, dom sket i sin mat å gick å noppra gräs hela tiden istället :)

Av angelica olsson - 13 februari 2013 18:38

Fick ja grejat lite med Freja igen :)
Idag blev de först promenad med Carro å Camilla som red Dexter å Cebenda, dom skritta vidare å jag longera Freja lite i bara skritt då, hårt å halt ännu :(
Sen mötte ja upp dom, Carro fick hålla i Frejas grimskaft (handhäst) å jag satt upp på henne i princip själv :) duktig!

Merlin e så mysig, så himla gosig han e nu <3

Av angelica olsson - 11 februari 2013 19:21

Inte gjort så mkt med pållarna dom senaste dagarna så ni får lite bilder istället :)

<3

Av angelica olsson - 8 februari 2013 23:10

Merlin å hans mamma Danga

Av angelica olsson - 5 februari 2013 16:29

Nästa löshoppnings tillfälle infaller FEL för mig :( ja å E ska ut dagen innan plus att Carro jobbar så har ingen hjälp.. Ja typiskt,, men men vi håller på för fullt med inridning istället till nästa gång!
Funderar på om ja ska ta med Cebenda å rida precision eller Junike å köra :) lutar mer åt Junike just nu iaf, kanske Carro å Totte vill med? :) 29 mars är de iaf på långfredagen :)

Ovido - Quiz & Flashcards