gickan83

Alla inlägg under april 2013

Av angelica olsson - 27 april 2013 09:05

Från hell har jag, hostar snorar och är tät i bihålerna!
Så orkar faktiskt inte mkt, blir fort flåsig :(
Men igår var jag å några till på Gbg horseshow, det är verkligen kul att vara där, kolla först 140 hoppningen där svensken Douglas Lindelöw vann :) sen 150 hoppning där en äldre fransman tog vinsten, vilken stil denna man hade asså : D hela Scandinavium hängde med i hans ritt och speciellt i omhoppningen, speeda som f-n men så jäkla underbart när dom satsar å hästen bara gjorde det! Grattis till han!
Fick en frågan under tiden vi var där av min andra syster M om jag och Merlin ska dit, hehe jag drömmer <3
Såg tömkörning med hästar från Flyinge, dom spexa till de till låten gangnam style :) så har jag ett mål att Merlin och Freja ska gå!

Idag blir det att handla foder till pållarna, vill nån följa med å rida ponny? Får nån det Carro :) jag vill helst stå å glo ;)

Av angelica olsson - 22 april 2013 21:56

Red Dexter idag, han var mestadels slö faktiskt, tror det har med fällningen och göra, så tog det lugnt, lite trav lite galopp, mest skritt :) men tog han till skogabacken, den är stygg så han fick gå upp å ner en gång.. Han stanna innan backen å sucka :D

Idag anmälde jag Merlin och Dexter till löshoppning 1 maj! Jag är ledig, så hoppas det fanns plats till oss!
Idag fick jag även bekräftelse på att vi är med på en töm/inkörnings kurs 11 maj :) så kul å komma igång lite med min lilla prince <3

Av angelica olsson - 20 april 2013 19:30

Tills fredag 26/4 för då åker jag syrran L och N till Gbg horse show! :D först själva showen å sen mässan! Å bara massa häst häst häst hela dagen ;)

Har en del jobbdagar att göra först.. Imorgon tänkte jag rida Dexter och tömköra eller promenad med Merlin <3
Igår kväll var L med till stallet, tog en skrittur på Dexter och Cebenda, kul att rida ihop igen :) , morr på Cebenda, hon muppa även med sällskap att gå ifrån gården, men gick mkt lättare såklart att få fram henne, hem inga problem :/
Hon har blivit arbetsskygg, men de ska ja nog ändra på ;)

På dagen när jag fixa iordning i stallet så borsta jag även av Freja och Danga- två lermonster!

Av angelica olsson - 17 april 2013 10:37

Efter jobbet åkte jag till stallet och red Dexter. Red på vägarna omkring, skritta fram ett varv runt fältet med hundarna som sprang med, sen blev det ett joggpass å sen blev det öppna i trav i båda håll, han stod emot väldigt mycket först men efter ett tag så slappna han av å gick jättefint å då bytte vi sida, samma där men sluta när han gick avslappnat :)
Borsta av Merlin å sen var dagen slut ;)

Av angelica olsson - 13 april 2013 20:03

Fick följa med på en runda idag, hade på selen och träns, vi promenera Carro red Dexter och Camilla körde Gipsy runt "trätte" som vi kallar den :)
Gick bra, å jag är mkt nöjd över hur han uppförde sig! Han skutta till första gången jag satte mig i vagnen å han skulle va bakom men vi skritta lite sen trava vi utan problem, blev även en galopp i slutet :)
Gick förbi en flock med hästar å han höll sig i skinnet men jag försöker också tänka i förväg å visa hans plats, jag är hård men rättvis i min uppfostran med hästar, värsta som finns med ouppfostrade sådana som bara går på å inte lyssnar! Många kilo att få över om det är så...
Men peppar peppar vi brukar få fina harmoniska pållar, å hoppas Merlin och Freja blir det med för i detta nu kan jag inte tänka mig att sälja dom!
Jag ska forma ;)

Av angelica olsson - 11 april 2013 21:23

Uterundan så att säga med Freja i kväll, Carro red med på Dexter, promenerade mest med henne men Carro hade henne grimskaft när vi skritta en stund, hon e lite på tårna nu, men tror de mestadels beror på att hon fäller jättemkt, plus brunst.
Fick borstat av Merlin som fäller han med :p

Av angelica olsson - 11 april 2013 06:06

Igår var jag bara i stallet å gjorde iordning å fodra, gav pållarna kraft som skulle ha de.
Snart blir det jobb å sen stallet igen :)

Av angelica olsson - 8 april 2013 23:02

Cebenda sprang ifrån mig när ja kom med sadeln ut i hagen efter jag borstat klart henne :) vadå inte vill jobba, hon sprang iaf med svansen rätt upp å tyckte typ jag såg ut som ett farligt lejon eller nått ;)
Men tillslut stanna hon å hon fick sadel å träns på sig :)
Skritta en kortis idag bara, tränar henne på att gå hemifrån själv å de gillar hon Inter, idag frös hon fast å lät som en blåval som tar luft när hon fick höra grannens får! Haha mupphäst, blev några volter där å sen hem igen..
Väl i hagen rulla hon sig gott som vanligt!

Skapa flashcards