gickan83

Alla inlägg under februari 2014

Av angelica olsson - 28 februari 2014 16:03

Ville nog Merlin vara idag :)
Börja med att tömköra honom, han hade bra skritt redan från början, vilket har varit sällsynt på honom ;)
Men de va bara att hänga med så kanske han får en bättre skritt så småningom.
Han började konstra lite när vi vände hemåt, gick ut på en äng för att gå långt ifrån barnen som syrran hade i släptåg med Dexter, då gjorde Merlin en turn around som han va snabb på ;) men fick stopp på han å vi gick framåt igen, än mer på tårna :)
Strax innan stallet trava han så fint i tömmarna, svansen rätt upp å riktigt flög fram :D hade ja kunnat hade jag såklart filmat, men va inte läge att ha enhandsfattning idag ;)
Longera han i grimman å de va till en början en riktig dragkamp, Phu för att hålla emot 500kg, han lugna sig när han efter en stund sladda omkull, låg å sprattla några sekunder innan han fatta att han låg på backen tror ja :)
Han fick iaf springa tills han sluta konstra, å då va han så mysig å fin igen, när han fick skritta av sig vid min sida gick han med mulen på min hand nästan hela tiden <3
Före å efter bild, se hans trötta öga ??

Av angelica olsson - 27 februari 2014 21:41

Ja idag satt jag på min häst! Gick tom ett varv runt gårdsplan :) Madde hade han i grimskaft, duktig pålle!
Hade gått lite med han innan, så han inte skulle bli chockad ;)
Hoppas jag går ner mina gravid kg snabbt nu för hua va stor ja ser ut på han :/
Men roligt va det, hela 6 månader sen jag satt på hästryggen..
Hoppas jag kan tömköra en sväng imorgon om någon av syskonen vill passa barnen :)

Av angelica olsson - 26 februari 2014 22:19

Har verkligen greja med häst abstinens nu! :)

[Bild]

Av angelica olsson - 18 februari 2014 17:39

Idag mocka jag för mina hästar för första gången på väldigt läääänge :) har haft mkt god hjälp av mina systrar under graviditeten fram tills nu <3
Å nu väntar jag bara tills jag sitter på hästryggen igen! Va jag längtar tills vi är igång :)

Ovido - Quiz & Flashcards