gickan83

Alla inlägg under mars 2014

Av angelica olsson - 31 mars 2014 15:23

Blev det idag med Merlin, sadel och träns på, öva på stanna vända och galopp!
Faktiskt första gången han galoppera ordentligt i lina :) och jag längtar tills jag kan galoppera med han, ser ut att vara en rund mjuk galopp :)

[Bild]

Av angelica olsson - 25 mars 2014 21:43

Ja, de blir de mest, njöt i solen i stallet idag, plus att Cebenda fick sig en ordentlig genomgång

Av angelica olsson - 24 mars 2014 20:33

Å gott till å från idag, härligt!
Idag blev det en liten ridtur på Merlin, syrran gick med å hade han i grimskaft, fick hjälpa till å dra fram han emellanåt :) segpottan. Ska han nu göra nått e ja ganska säker på att han blir en bockmaskin, tror verkligen inte han kommer sticka med mig iaf som de känns nu...
C var nere idag med, och Freja blev tömkörd :) känns så himla bra detta!
Snart blir de skor på Cebenda igen, stora syster ska rida henne :) fina stora lunsan, på kortet ligger Nala innanför henne, så hon står vakt <3

Av angelica olsson - 23 mars 2014 15:43

Thilde fick skritta runt på Junike idag, träna lite balans genom att hålla ut armarna :)
Tömkörde Merlin en liten sväng, sen red C på Freja och jag ledde, gick jätte bra! Syrran var med å va bebisvakt :)
Riktigt gott med sol idag också, trots lite blåst..
Nu bär de snart av till ridklubben och kolla på hoppträning, härlig söndag :)

Av angelica olsson - 17 mars 2014 19:45

På min fining idag, fånga syrran när hon kom ner så hon fick leda runt mig på han :) men fan han har lim under hovarna ofta, riktig segpotta va han idag iaf, ska väl inte säga för mkt men.. ;) sen gick vi NÅGRA steg helt utan ledare, inte lätt att få fram han så får testa att ha med dressyrspö nästa gång så ja kan peta han på rumpan.
Han bryr sig inte om skänklar nämvärt iaf :)

Av angelica olsson - 16 mars 2014 18:04

Väder idag!
Vart i stallet några timmar med barnen så dom fick lekt av sig, borsta bara av Merlin idag sen fick han Freja och Dexter busa i gräshagen, var dock bättre att gnaga gräs tyckte dom :)
Har även fått napp på en välkänd kvinna som vill hjälpa mig med inridningen på Freja! :) superbra, hoppas hon sköter sig nu ;)

Imorgon hoppas jag på tömkörning på Merlin och kanske en liten skrittur!

Av angelica olsson - 11 mars 2014 15:08

På min Merlin :)
Madde hade han i grimskaft så gick vi en runda på 5 min ca, han va duktig! Förutom att han börjat dra ner huvudet å gapa, så får sätta på nosgrimman igen.. Annars e tanken att han ska vara utan den så småningom igen, men då får han lära sig att hålla mun stängd ?
Sen fick han springa av sig med lillasyster Nala, rulla sig å såg ut som han gjorde innan borstningen idag ?

Skapa flashcards