gickan83

Direktlänk till inlägg 11 mars 2014

Ridit

Av angelica olsson - 11 mars 2014 15:08

På min Merlin :)
Madde hade han i grimskaft så gick vi en runda på 5 min ca, han va duktig! Förutom att han börjat dra ner huvudet å gapa, så får sätta på nosgrimman igen.. Annars e tanken att han ska vara utan den så småningom igen, men då får han lära sig att hålla mun stängd ?
Sen fick han springa av sig med lillasyster Nala, rulla sig å såg ut som han gjorde innan borstningen idag ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica olsson - 27 maj 2015 08:44

äntligen så är första körningen gjord med rockarden på Freja! Carro har förberett henne väl så de var ju bara att spänna för och köra :) Madde hjälpte mig, Carro jobba så hon får köra en annan dag ?? Duktiga häst, hon bara gör det hon ska. Snart ...

Av angelica olsson - 25 maj 2015 20:55

Vi tar ju de lugnt som sagt men nu har vi hållt igång länge så igår la ja första galoppen och vi var ute och red själva hemmavid, så roligt för han kan ju inte galoppskänkeln än men om ja säger galopp så vet han att han får fatta, och fick ju säga de...

Av angelica olsson - 12 april 2015 21:01


Idag fick Merlin vila, så blev en hästdag för Thilde :) Junike är ju som han är, fäller nu och kan va en liten skit ;) så blev att damma av vagnen och sela på så jag kunde kontrollera ordentligt. Såklart bara för att jag tänkte att han skulle göra ...

Av angelica olsson - 11 april 2015 21:01


igår blev de longering med Merlin, ca 20 min höll vi på, bara skritt och trav. Idag värmde hästarna upp i hagen kan man säga när jag skulle hämta han, alla går ihop nu tills vi släpper dom på bete, räckte typ jag satte foten innanför så sprang alla ...

Av angelica olsson - 8 april 2015 20:27

i tömkörd precision, alldeles lagom att börja med :D Asså Merlin är ju bara för grym, jag själv som stressar lite ännu, men hade ju storasyster med som hjälp (TACK) igen ;) han går på transporten direkt både dit och hem, står i transporten medans vi ...

Skapa flashcards