gickan83

Alla inlägg under maj 2014

Av angelica olsson - 17 maj 2014 06:56

I veckan har vi kört plasten till månsemyr, fy fan va de lukta :/
Så har vi lagt grus i hålorna på vägen, och börjat byta tak på ena lösdriften som förövrigt snart är färdigt!
Vad som är mindre kul är att tre hästar har fångkänningar, Junike, Dexter och Cebenda ( puls) i benen..
Så får ändå ta dom till mindre bete, gick inte på mkt nu men de e starkt de första som kommer e klart. Hoppas de stoppar där bara!
Hoppas de blir ridning nu i helgen :)

Av angelica olsson - 12 maj 2014 20:54

Igår var vi ju iväg till ridklubben för löshoppning, Merlin gick på direkt både dit och hem- så duktig :)
Madde och Carro var med och hjälpte mig.
Väl där hjälptes vi åt att ta fram stöd och bommar, Vi hade ett par innan oss så jag lastade ur han och så gick vi runt på planen å värmde upp, han e så cool, gick alldeles bakom eller jämte lugnt å fint :)
Har han hellre så här än åt andra hållet ;)
Han tar de piano inne i ridhuset med M fick springa med på utsidan så han hoppa i någorlunda fart :D haha
Tror de blev 90 cm iaf, hoppas de blir snart igen!

Av angelica olsson - 10 maj 2014 20:24

Blev ju lite mörbultad sen avåkningen så vänta med ridningen tills igår, har ju vart skitväder med så ingen fara på taket för varken mig eller hästar :)
Red runt lite på Merlin i inhägnaden han var duktig lille plutten.
Idag tömkörde jag honom en sväng, Bara i grimma då med å de va inga problem!
Madde gick med Nala.
Och imorrn fm ska han löshoppas på Ridklubben, ska bli kul å vara med igen : D
Thilde säger rätt ofta nu att hon vill rida så de får hon, tycker om lilla Junike <3

Av angelica olsson - 4 maj 2014 17:57

Eller kasta mig av faktiskt, å inte från nån av unghästarna utan lille Dexter :/
Red Dexter då å hade med Merlin som handhäst, hade westernsadeln på Merlin bara för att han skulle ha nått på sig, påbörjar rundan runt "trätte" har travat å inte vart några problem förutom att Dexter är tittig, jag travar när de händer iaf, har legat och anylisrat nu, Merlins sadel åker av eller snurrar runt så han blir såklart rädd å börjar studsa upp bredvid, och Dexter var inte sen på att hänga på, allt detta sker på sekunder, Dexter sticker, ja har redan släppt Merlin, Dexter drar tyglarna ur handen på mig å jag tappar balansen å hänger bakåt om ni fattar, blev som en turbo acceleration, jag känner ju att detta går ju inte klart å jag kommer inte upp, slänger över mitt högerben å fastnar i tygeln! Höjden av otur! Tror jag landar på huvudet iaf för de känns de mest nu :/ blev släpapad en bit men IOM att jag sitter fast så blir de ett ryck och Dexter stannar och vänder sig mot mig, jag kan ställa mig upp å ta han! Annars hade de blitt hej då hästar syns någon annanstans, Merlin stanna på en gräsplätt å jag kunde ta han med! Står still och andas lite, kommer fram ett par å pratar med mig och klappar hästarna :)
Sitter upp och fortsätter min tur, dock utan sadeln på Merlin som jag hämtar senare.
Så nu vet jag hur de känns igen å hoppas de dröjer minst lika länge som till idag ;)
Så nu måste jag köpa ny hjälm för den kasta ja direkt jag kom till gården.
Resten av turen gick bra, men vi ska göra en koll på Dexter då han inte är som han brukat vara, återkommer om de, han får iaf vila tills vi vet något, ska beställa tid till han imorgon tror ja.

Freja blev riden i inhägnaden idag, hon e ju stencool så trava några varv i båda å de gick super bra :) e ju inte bästa platsen men man får ta de vackert.

Ovido - Quiz & Flashcards