gickan83

Alla inlägg under maj 2015

Av angelica olsson - 27 maj 2015 08:44

äntligen så är första körningen gjord med rockarden på Freja!
Carro har förberett henne väl så de var ju bara att spänna för och köra :) Madde hjälpte mig, Carro jobba så hon får köra en annan dag ??
Duktiga häst, hon bara gör det hon ska.
Snart Merlins tur med :)

Av angelica olsson - 25 maj 2015 20:55

Vi tar ju de lugnt som sagt men nu har vi hållt igång länge så igår la ja första galoppen och vi var ute och red själva hemmavid, så roligt för han kan ju inte galoppskänkeln än men om ja säger galopp så vet han att han får fatta, och fick ju säga de så han skulle förstå att han fick, öronen va verkligen framåt och kändes som han tänkte, men va får ja verkligen detta :)
Min lilla goding, jag har provat att rida han med hjälptyglar endast för att se hur han går och reagerar men han blir verkligen sämre att rida! Han är så lätt i munnen och försöker förstå hela tiden så de stör bara med den lilla tyngd som blivit extra på bettet, provat och nu vet jag det! Samma när jag tömkör och satt tömmarna lite som en inspänning fast jag ger eftergiften hela tiden, men han bara krulla ihop sig så det är inte alls bra på honom!
Tänkte börja får väl bli juni då att åka till ridhus och öva in oss på det ordentligt, kände sånt sug igår av att rida lektion så hoppas verkligen det kan bli så till hösten!
Ska rida nån lektion för N om hon kan i sommar med hade jag tänkt : D

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards