gickan83

Alla inlägg under juni 2014

Av angelica olsson - 19 juni 2014 09:02

Har jag ridit Cebenda, barbacka i alla gångarter, ja  träningsvärken kommer allt smygande   

Merlin ska ju tydligen vara lite halt    Kolla han  igår å de va pyttemarkering så hoppas han är ok idag!

Carro och Freja har varit skitduktiga! Vi har ridit ut och Freja går ju först och travar jättefint   

Vilken häst hon är, inga problem hon bara går. 

Cebenda är en fegis å går gärna å puttar fram henne om hon stannar så hon slipper gå först   

Igår skulle ju Pocahontas få kolik också, suck säger ja bara   

Men de gick bra, vet var nere och sonda med vatten och paraffinolja...  Och gick mkt med henne så de släppte, hon var förstoppad, antagligen för att hon druckit för lite. Så nu får hon ha lite extra med betfor vatten varje dag så hon får i sig ordentligt ! 

Kan inte alla djur bara hålla sig friska och hela! Jävligt trött på detta nu!   

 

   

:/

Av angelica olsson - 16 juni 2014 21:28

När jag borstade Merlin innan ridturen idag såg jag att han hade en liten reva på höger bakben, skritta fram han men sen i traven går han inte rent :( antagligen fått en spark så han är öm för de va inte mkt han reagera men ändå!
Så ut i hagen igen, tog men Fammi in, R nya körhäst, fixa iordning henne för en ridtur, ingen sadel å fick träna henne på att stå still bredvid en bänk så jag kunde hoppa upp, tredje gången gillt blev de ;) Fammi är en snäll tjej hon är pigg och arbetsvillig, lite nerver i henne, lite väckig, men tror hon behöver tid på sig att göra sig hemmastadd, skritta henne bara bredvid hagen å hon kunde inte låta bli att ropa på dom andra :) Hon tog de väldigt lugnt iaf så de är bra. Ska ha ner hovslagaren omgående till henne för hon har haft väldigt dåliga hovar vad jag kan se, lagade med padding så får hålla efter ordentligt!
Känns hittills väldigt bra med henne iaf, R körde henne i lördags å de kändes bra sa han.
Hoppas nu Merlin blir ok snabbt!
Imorgon ska de bli uteritt med Freja och Cebenda :)

Av angelica olsson - 11 juni 2014 20:57

Igår var det dax för Gipsy att vandra vidare     Var ju inne å röntga hennes framknän för en vecka sen och det var massa pålagringar med vassa kanter, antagligen i en växa period för de gick så fort, vi såg att hon börjat avlasta sina framben precis som Danga gjorde genom att ställa fram enà benet å byta av, å sen jättehalt i trav å bara stod mkt  

Det blev sagt att fortast möjligt skulle hon tas bort, en vecka senare (igår) blev de gjort. Nödslakten kom hem å hon gick bort med huvudet ner i gottespannen, fort å bra gick det   

 


Fortsätter med det tråkiga, ställde ju av Dexter igen för han kändes inte bra, irriterad när man red å släppte aldrig sen stelhet i bakkärran, idag åkte vi in till kliniken med han med å han är halt i båda bak mer på högra, så blir att påbörja en hältutredning den 24, han ska stå på metacam tills tre fyra dagar innan han ska in igen   

Om våran otur med djuren nån gång kan ta slut hade de känts jävligt bra!


Hoppas på det bästa iaf!


Jag och Carro har ridit Freja och Merlin igår och idag iaf å det känns bra   

Carro kommer ta Freja nu å det känns gott att hon kommer igång igen fina hästen   

Dessutom har vi börjat trava nu, eller jag och Merlin har kommit igång,släppte på mina nerver igår när första travstegen var gjorda, har aldrig haft denna känslan när jag ridit för och det är helt klart för att jag fått barn å inte bara har mig själv att tänka på, och att jag kom ifrån ridningen så tidigt och länge antar jag pga foglossningen jag hade med båda graviditeterna. Hoppas jag snart är på banan igen bara   

   


Av angelica olsson - 4 juni 2014 23:02

Nu får man väl ändå säga att sommaren är här :) underbart är det iaf!
Merlin och Freja sköter sig kanoners, har ju börjat trava så smått, sakta men säkert ;) gu så harig ja blitt :p
Carro tömkörde Freja idag närmare en timma å det gick jättebra, blivit taggade på att köra in henne, vill jag med Merlin med så hoppas på ett pass med linor imorgon! :)

Var iväg till klinik med Gipsy i veckan, hon avlastar sina ben och fått utväxt på sina knän, visste väl redan svaret men ville ha svart på vitt för R skull :/
Hon får tas bort snarast massa pålagringar, kronisk atros :( och visa jätte mkt hälta vid böj, å då var vet ändå försiktig <3 Jobbigt detta, alltid massa ångest innan det är färdigt!
Jävla baksidan med dessa djur :/

Ovido - Quiz & Flashcards