gickan83

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Kul (hoppas jag)

Av angelica olsson - 22 april 2013 21:56

Red Dexter idag, han var mestadels slö faktiskt, tror det har med fällningen och göra, så tog det lugnt, lite trav lite galopp, mest skritt :) men tog han till skogabacken, den är stygg så han fick gå upp å ner en gång.. Han stanna innan backen å sucka :D

Idag anmälde jag Merlin och Dexter till löshoppning 1 maj! Jag är ledig, så hoppas det fanns plats till oss!
Idag fick jag även bekräftelse på att vi är med på en töm/inkörnings kurs 11 maj :) så kul å komma igång lite med min lilla prince <3

 
 
Pillan

Pillan

26 april 2013 19:44

Kul med löshoppning, jag hann anmäla Calle men fick ju avanmäla igen....
Väldans otur när bägge behöver akut veterinär samma vecka, typiskt! Hoppas dom krya på sej snabbt :) Boss mår bättre och imorgon ska bandaget bytas på Calle och jag hoppas så att det läker som det ska. Klarar mej utan komplikationer ;)
Ja det är Epilepsi anfall han haft fast av annan orsak, så nu är det prover, nytt foder och ev. medicinering så hoppas vi att han svarar bra på det och blir helt frisk igen :D <3
Hemskt när ens djur inte mår bra <3 Kramar

http://pillllans.bloggplatsen.se

angelica olsson

27 april 2013 08:47

Ja fy, jätteotur ?
Hoppas det hjälper Boss! Usch så jobbigt när dom börjar komma upp i åren med, min tik Ida är ju höfterna typ slut på henne, så inga promenader med henne utan hon får välja vad hon själv vill göra men har en känsla av att detta år sista året med henne ? sånt gör ont!

Hoppas verkligen att det går åt rätt håll med både Boss och Calle!
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica olsson - 27 maj 2015 08:44

äntligen så är första körningen gjord med rockarden på Freja! Carro har förberett henne väl så de var ju bara att spänna för och köra :) Madde hjälpte mig, Carro jobba så hon får köra en annan dag ?? Duktiga häst, hon bara gör det hon ska. Snart ...

Av angelica olsson - 25 maj 2015 20:55

Vi tar ju de lugnt som sagt men nu har vi hållt igång länge så igår la ja första galoppen och vi var ute och red själva hemmavid, så roligt för han kan ju inte galoppskänkeln än men om ja säger galopp så vet han att han får fatta, och fick ju säga de...

Av angelica olsson - 12 april 2015 21:01


Idag fick Merlin vila, så blev en hästdag för Thilde :) Junike är ju som han är, fäller nu och kan va en liten skit ;) så blev att damma av vagnen och sela på så jag kunde kontrollera ordentligt. Såklart bara för att jag tänkte att han skulle göra ...

Av angelica olsson - 11 april 2015 21:01


igår blev de longering med Merlin, ca 20 min höll vi på, bara skritt och trav. Idag värmde hästarna upp i hagen kan man säga när jag skulle hämta han, alla går ihop nu tills vi släpper dom på bete, räckte typ jag satte foten innanför så sprang alla ...

Av angelica olsson - 8 april 2015 20:27

i tömkörd precision, alldeles lagom att börja med :D Asså Merlin är ju bara för grym, jag själv som stressar lite ännu, men hade ju storasyster med som hjälp (TACK) igen ;) han går på transporten direkt både dit och hem, står i transporten medans vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards