gickan83

Alla inlägg under april 2013

Av angelica olsson - 7 april 2013 21:17

På att kunna va med på körkurs med Merlin i maj, är ju för alla stadier så bra början :) tömkörde han igår för första gången själv iaf, hade träns på med satte tömmarna i grimma utanpå så han ska fatta tömtag utan att ja rycker han i mun, käckt tyckte ja ;) å de gick kanoners, peppar peppar så verkar han änsålänge väldigt cool, hoppas han förblir de :) men ändå med egen motor!
Usch va han behöver duschas, men får allt vänta lite så de är lite mer plusgrader.. Grå/svart skäck är inte fy skam de heller ;)
Lägger ut halm i hagarna utan lösdrift å det uppskattas att sova å äta utav :)

Idag blev de inge stall efter jobbet, men efter mötes turen imorrn em tänkte ja rida Cebenda en stund å greja med Merlin och Freja <3

Å hitta Merlins tand i foderbordet med, händer nog inte så ofta :)

Av angelica olsson - 4 april 2013 19:46

Carro red Dexter, skulle rida ut en runda å han hade vart rädd för sin egna skugga typ..


Jag tömkörde Cebenda som äntligen fått en egen passande sele   

höll på en timma med henne å det behövdes för va hon trampa på   gör gott för hennes fett med    gick i skogen runt träd å lite berg, på grusvägen å över skaklar så hon fick stanna i dom, backa, å lite på fältet   

Hon behöver gå in sig med bakselen för det har hon inte haft innan så vi tar det lugnt å säkert!


       

Av angelica olsson - 3 april 2013 14:55

Idag skritta jag med Carro och Dexter på Freja, en halvtimma blev de i soliga vädret :) idag var hon mer unghäst än nånsin när jag suttit på, men klart hon får bete sig, jag satt ju kvar å inget överdrivet, hon sprang fram kändes som hon typ hoppa fram för att Danga var med på promenaden också och hon ville fram till henne, sen sprang Merlin i hagen å hon vände sig om å stanna till, fick fram henne men hon gjorde samma sak igen så hoppa av snabbt å gick fram så hon får in de tänket, alltid fram inte bak ;) sen efter en stund hoppa jag upp igen å det gick jättefint de sista <3 :)

Carro red Dexter mer å när hon va färdig ställde jag upp ett 60 cm hinder åt dom men jag fick hoppa upp i stället för sa att vi skulle ha höjdhopp :)
Efter varje språng höjde vi 10 cm å sista språnget var 1 meter!!!
Dexter va jätteduktig, ett nerslag först på 1 M sen klara han de å vi sluta :)
Jättemånga år sen jag hoppa 1 M kommer inte ihåg sist ?!
Haha å Dexter har vi bara löshoppat till 90 cm så han va grym!

Av angelica olsson - 3 april 2013 14:55

Idag skritta jag med Carro och Dexter på Freja, en halvtimma blev de i soliga vädret :) idag var hon mer unghäst än nånsin när jag suttit på, men klart hon får bete sig, jag satt ju kvar å inget överdrivet, hon sprang fram kändes som hon typ hoppa fram för att Danga var med på promenaden också och hon ville fram till henne, sen sprang Merlin i hagen å hon vände sig om å stanna till, fick fram henne men hon gjorde samma sak igen så hoppa av snabbt å gick fram så hon får in de tänket, alltid fram inte bak ;) sen efter en stund hoppa jag upp igen å det gick jättefint de sista <3 :)

Carro red Dexter mer å när hon va färdig ställde jag upp ett 60 cm hinder åt dom men jag fick hoppa upp i stället för sa att vi skulle ha höjdhopp :)
Efter varje språng höjde vi 10 cm å sista språnget var 1 meter!!!
Dexter va jätteduktig, ett nerslag först på 1 M sen klara han de å vi sluta :)
Jättemånga år sen jag hoppa 1 M kommer inte ihåg sist ?!
Haha å Dexter har vi bara löshoppat till 90 cm så han va grym!

Av angelica olsson - 2 april 2013 21:11

Blev de stallet, sambo å barn på vift så bara hem byta kläder å lasta i hundar i bilen :)

Hade en stor rengöring på Cebenda, hon fäller rätt mkt nu så borsta för glatta livet ;) tvätta svans å spraya med pälsglans, synd ja inte tog en förebild men efter får ni se.......
Borsta av min lille Merlin med å kratsa ur hovarna riktigt ordentligt, typ skrapa dom så all skit försvann :) han behöver ett bad också <3
Cebenda va la sådär idag, lite på tårna å vill inte helst gå ifrån gården, men de går å än så länge orkar hon inte bråka så mycket så hoppas de släpper ju mer hon kommer igång..
Imorrn på fm ska Freja grejas med är tanken.
Jobbat som sagt idag å får sms från kära syster när solen stod som högst så försökte hämnas senare ;)

Ovido - Quiz & Flashcards