gickan83

Alla inlägg under juli 2013

Hmm

Av angelica olsson - 7 juli 2013 21:44

Freja fortfarande stel, men jag ser det bara när hon travar, sprang själv med henne idag på kvällen å skulle kolla samtidigt.. Hade klämt igenom henne innan, ingen svullnad eller värme, ingen temp heller.. Klämde med hovtången också men ingen reaktion.
Hon haltar inte men hon sträcker liksom inte ut sig...
Hoppas övergående väldigt fort iaf!
Igår var jag till Tegneby och köpte enligt mig ett perfekt träns till Freja, svart med röda detaljer, mjukt nackstycke där nosgrimmans rem löper på utsidan, röda å vita stenar i pannbandet, men såklart för litet! Och då är det str full! Hennes träns som jag har annars är ett ihop plock men får kolla om det är x-full på!?
Tränset säljes iaf för 150:-

Av angelica olsson - 6 juli 2013 22:06

Blev det idag!
Började med Merlin, lite longering som uppvärmning, börja på 30 cm och avsluta på 70cm :)
Ska väl inte klaga ännu men va han är seg, han bara gör, tror han växer mkt nu för rumpan är en bra bit högre än manken, så tömkörning änsålänge duger fint! Han hoppa iaf allt utan vägran:) duktig häst!

Tog sen Freja, börja med longering där med, men Carro ser att hon går orent höger bak :( mkt riktigt kolla henne en stund å hon sträckte inte ut benet ordentligt.. Såg inget konstigt på själva benet inte varm, så ska kolla henne imorrn igen, hoppas på sträckning!
Man blir så nojig, tänk om hon inte håller, å växt för fort å bla bla!
Räcker fan med otur nu på våra djur:(

Sen fick Dexter hoppa:) han satte nytt rekord idag, 110 cm :) men där är nog stopp på ett tag, han får tappa mer kilo om han ska komma högre :) men jätteduktig va han, hoppa från 50 cm å upp, sen fick det räcka, varmt sol å massa blinningar å skit!

[Bild]

[Bild]

Av angelica olsson - 4 juli 2013 21:18

Med Merlin idag, han gick jättebra med en sån segpotta han var idag då!

Men han skötte sig super å det är huvudsaken, träna på att svänga och halt  

Ledig helgen som kommer å det blir det mkt häst har jag bestämt!

Ska rida Freja med   

Hoppas på massa   


   

Av angelica olsson - 2 juli 2013 18:51

Araben kom fram i Merlin idag tror jag minsann ;)
Trodde han vilken sekund som helst skulle explodera när ja borsta han, de han upptäck var en filt på tork som flaxa omkring rätt bra! Men han fick stå å muppa sig en stund sen åkte selen på, å den är för liten!
Har ju haft cob på han innan för full var alldeles för stor i våras, så växt har han verkligen gjort :)
Skulle tömkört han idag med de fick bli longering å promenad över bommar i paddocken 15 min för tyckte han var alldeles för mkt på tårna för att de skulle blitt bra idag, vill ta de lugnt också iom att jag var själv i stallet med endast bror som hjälp ( ej hästmänniska) ;)
Så nu hoppas jag detta var starten för lite träning med Merlin kommande veckor : D
Han har bara fått vara nu ett tag igen å de va ju behövligt :)

Ovido - Quiz & Flashcards