gickan83

Alla inlägg den 13 september 2012

Av angelica olsson - 13 september 2012 19:55

Har jag grejat med idag, Freja fick repgrimma träns och sele på sig.

Gick en promenad först spm innehöll att hon skulle stanna bakom mig, jag backa=hon backa, svänga åt båda håll   

Hon är jätteduktig å blir så lugn när hon får använda huvudet!

 

Sen i paddocken sätte jag på tömmarna å följde henne mest, vill inte ta för mkt i munnen på henne när hon inte hade nån ledare idag, sen tog jag av tömmarna igen å longera henne, börjar fatta nu så idag kunde hon tom trava några varv i båda hållen   

Har en kälke som står där inne med å den fick hon ställa frambenen på, no problemo

   

Cebenda fick bara repgrimma på sig, longera lite å red lite på henne, hon e ju inte lika känslig än med bara grimma, men de blir nog bättre   

   

Ovido - Quiz & Flashcards