gickan83

Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Löshoppning

Av angelica olsson - 2 maj 2013 03:27

Åkte med Merlin och Dexter till ridklubben för löshoppning på morgonen    äntligen en dag som passa!

Lasta Dexter först å gick Merlin lätt p, både dit och hem   

Mkt nya intryck för Merlin idag, först massa hästar omkring, ridhus å mkt små detaljer...

När jag lasta ur han på klubben så fick han lite kraft men så kom han på typ att han inte var hemma helt plötsligt å hoppa till å börja kika runt   


När vi gick bortåt ridhuset gjorde han ett till hopp å stämlpa mig på min fot! Såklart där stålhättan tar slut, men tur i oturen så blev de ett fort och lite lättare stamp så blev faktiskt inga sviter av detta   


Han stod iaf nöjt å beta gräs när vi vänta på våran tur, väl i ridhuset gick vi två varv över bommarna först, han stanna å kolla på folket på läktaren, såg sig själv i spegeln å så   

Var en tvååring med hos också ett sött sto, hon fick hoppa först, så hade du Merlin långt ifrån mig ifall han skulle explodera när hon börja, men han va rätt lugn så sen stod jag intill han å det var inga problem, han tittade på henne å inget mer.. En av gubbarna som hade med den hästen, tyckte Merlin var fin, å sa att cowboyhästar kan med =)


Merlin trava det första över bommarna men ju mer gånger som gick desto mer fatta han å sista sprången va han jätteduktig, galopp å fina hopp! Min duktiga häst, haha men M som sköter löshoppning märkte också ganska direkt att han inte var direkt stressad utan  att han tog det piano    men han fick fart på han...

     

Usch vad jag måste köpa nya ridkläder! Sitter ju asslappt dom där ju    fult

försökt ladda upp filmen, men de går tydligen inte nu, aja mina fb som velat se har nog sett den iaf =)



Dexter var också jätteduktig, M tyckte han var postiv och har bra hoppteknik, han hoppa sista runt 1 m   

 


 
 
Ingen bild

Pillan

3 maj 2013 08:28

Det gick ju riktigt bra, och vad lugn/cool skäcken va :)

angelica olsson

3 maj 2013 09:42

Ja det var kul :)
Hoppas hans lugn håller i sig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica olsson - 27 maj 2015 08:44

äntligen så är första körningen gjord med rockarden på Freja! Carro har förberett henne väl så de var ju bara att spänna för och köra :) Madde hjälpte mig, Carro jobba så hon får köra en annan dag ?? Duktiga häst, hon bara gör det hon ska. Snart ...

Av angelica olsson - 25 maj 2015 20:55

Vi tar ju de lugnt som sagt men nu har vi hållt igång länge så igår la ja första galoppen och vi var ute och red själva hemmavid, så roligt för han kan ju inte galoppskänkeln än men om ja säger galopp så vet han att han får fatta, och fick ju säga de...

Av angelica olsson - 12 april 2015 21:01


Idag fick Merlin vila, så blev en hästdag för Thilde :) Junike är ju som han är, fäller nu och kan va en liten skit ;) så blev att damma av vagnen och sela på så jag kunde kontrollera ordentligt. Såklart bara för att jag tänkte att han skulle göra ...

Av angelica olsson - 11 april 2015 21:01


igår blev de longering med Merlin, ca 20 min höll vi på, bara skritt och trav. Idag värmde hästarna upp i hagen kan man säga när jag skulle hämta han, alla går ihop nu tills vi släpper dom på bete, räckte typ jag satte foten innanför så sprang alla ...

Av angelica olsson - 8 april 2015 20:27

i tömkörd precision, alldeles lagom att börja med :D Asså Merlin är ju bara för grym, jag själv som stressar lite ännu, men hade ju storasyster med som hjälp (TACK) igen ;) han går på transporten direkt både dit och hem, står i transporten medans vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards