gickan83

Alla inlägg den 4 januari 2013

Hmm

Av angelica olsson - 4 januari 2013 22:00

Idag prova jag å rida Cornelia, vet iaf att jag själv aldrig ska äga en häst på 175mnh :) jisses så stor hon e! Alldeles för stor för mig i hantering iaf, ser ju inte va hon "tänker" utan att titta 3 meter upp i luften ;)
Undrar om hon är en dam med nerv eller om hon inte riktigt landat än!? En hel del tittig så Madde fick gå med för att vi skulle komma fram, hon vände om å la i backen de första vi gick själv :(
Sen gick de någotsånär, men när ja trava henne kände jag direkt att något inte stod rätt till, vänster fram satte hon ner konstigt, bad madde titta å trava mot henne, hon "vispar" då ut med benet? Inte halt men kändes konstigt !
När Carro red kändes inget eller hon tänkte inte på de iaf, så hon ska rida en gång till har ja bestämt å madde prova också henne i trav å hon tyckte även att hon änna vred hela sig samtidigt. Jag tyckte inte hon såg ut som hon kändes i ridning när madde visa henne för hand...
Vi får kolla ordentligt, jävligt tråkigt om hon inte är fräsch!
Hon ska vart besiktad men endast för ägaren så finns inga papper!? Madde får klura påt, blir ju ingen häst som får stanna med problem iaf tyvärr!
Imorrn hoppas jag på att rida Cebenda å gå med Freja en sväng

Ovido - Quiz & Flashcards