gickan83

Alla inlägg under september 2012

Av angelica olsson - 10 september 2012 16:42

Igår red jag å syrran hemmavid, vi fick rida i omgångar då jag hade Thilde med.

Red Cebenda, först red vi fram ute på grusvägen, hon va ju lite så där till en början att gå själv från gården, men de gick å efter e stund gick hon fram bra   

Sen red vi i paddocken, fortfarande träning på gas å broms, men börjar lyssna mer å mer, träna lite på volter med, höger mkt bättre än vänster, stel å rak som attan i sitt vänster varv, så träning träning, red på stång, ska prova tränsbett igen nästa gång. Hon e JÄTTEtung att rida i munnen-huvet- typ 70kg kanske    men de blir väl bättre de med ju mer hon rids hoppas jag! Försöker va lätt men ändå bestämd mot henne för de e ju ändå några kilo till trotts    å hon verkar fatta vinken ju mer man rider henne under passet...

     


Merlin är lyckligt ovetande att jag beställt tid för kasterering idag   Torsdag 27 sep är de dax.

Ska bli så kul att börja greja  med han sen, han får väl vara en månad efter cirkus så han läker ihop bra men sen så..   



Av angelica olsson - 8 september 2012 20:50

orkar ej skriva ;)

Min fina Molle

Skuggan av de vackraste ting, nämligen mig själv ;)

 

Merlin i nya hagen

 

Molle och Cebenda äter päron och äpplen =)

 

Molle

 

Cebenda

 

Bff :D 

 

Gamlingarna Gipsy och Grynet

 

En riktig skitgris till häst! Freja

 

Alla godingar får komma ut på öppna fält nu i de sista av grönskan.......................

   

Av angelica olsson - 4 september 2012 20:48

   Ska Merlin & Valle flyttas till imorgon, typ över vägen bara =)

 


Merlin har vart riktigt seg i sommar, hoppas de e för att han växer å inte e en liten segrumpa, fast kanske hellre de än en tickande   

Tyckte han va lite "piggare" idag så vädret kanske har med de å göra med, e ju faktiskt kallare nu.

För att beskriva han lite så e han som en kola, så där seeeeg, ingen action i han när jag hanterat han iaf, han har ju lekt mkt med sina kompisar så helt borta e han ju inte    aja får se hur han blir när han landar på gården hemma.

btw cirkus två veckor kvar ute bara, hua va sommaren gått fort!


så här sävlig e han när han kommer gåendes mot mig   

Av angelica olsson - 3 september 2012 12:29

Där var vi i lördags, bondens dagar..

Grymt mkt folk å strålande väder   

Jag å Carro å barnen platsa oss såklart nere vid paddocken å kolla på alla hästar som visades på kallblodsutställningen  

   

Fick även träffat Sofie som har ardennerhingsten Ture som ganska säkert får bli Cebendas kavaljer till våren   

     

  Årets vinnare blev nordsvensken Mirox, Malins fina pålle

 

Ture kom på andra plats  

På plats fanns även en halv syster till Cebenda, e: Bonid

   

Många timmar å bara glo på hästar de gjorde dagen  

Ovido - Quiz & Flashcards