gickan83

Alla inlägg under maj 2013

Av angelica olsson - 6 maj 2013 21:37

Jag sätter upp min nioåriga dotter på min jättehäst på 175cm hon vill absolut inte att man håller i, min sambo går bredvid, dom travar hästen knör undan sambon å drar iväg! Min dotter skriker i panik på hjälp, hon ramlar av men klarar sig turligt nog från skador!
Va i helvete! Hönshjärna! Sätter man upp det käraste man har utan livlina på nått så kraftfullt, å då tydligen på en häst som dessutom inte är säker...
Va det retfullaste jag har läst idag, e ju inte konstigt det händer olyckor!

Av angelica olsson - 3 maj 2013 15:13

Borsta, sela å tränsa Merlin i hagen, kändes mysigare så :)
Lät han gå lite på volt först, om han nu skulle känna för att bralla av sig..
Va ju ingen katastrof direkt, han sänkte huvudet å drog iväg en gång sen lite sparkar så var de bra :)
Tömkörde sen i vår gräspaddock i tio min i båda håll, träna på lite svängningar, halt sen va de bra tyckte jag. Duktig var han.

För er som är nyfikna på vad som händer med Freja, så har jag låtit henne vara pga fällning brunst å trolig växa period, ska ta tag i henne igen efter kursen nu med Merlin..

Av angelica olsson - 2 maj 2013 03:27

Åkte med Merlin och Dexter till ridklubben för löshoppning på morgonen    äntligen en dag som passa!

Lasta Dexter först å gick Merlin lätt p, både dit och hem   

Mkt nya intryck för Merlin idag, först massa hästar omkring, ridhus å mkt små detaljer...

När jag lasta ur han på klubben så fick han lite kraft men så kom han på typ att han inte var hemma helt plötsligt å hoppa till å börja kika runt   


När vi gick bortåt ridhuset gjorde han ett till hopp å stämlpa mig på min fot! Såklart där stålhättan tar slut, men tur i oturen så blev de ett fort och lite lättare stamp så blev faktiskt inga sviter av detta   


Han stod iaf nöjt å beta gräs när vi vänta på våran tur, väl i ridhuset gick vi två varv över bommarna först, han stanna å kolla på folket på läktaren, såg sig själv i spegeln å så   

Var en tvååring med hos också ett sött sto, hon fick hoppa först, så hade du Merlin långt ifrån mig ifall han skulle explodera när hon börja, men han va rätt lugn så sen stod jag intill han å det var inga problem, han tittade på henne å inget mer.. En av gubbarna som hade med den hästen, tyckte Merlin var fin, å sa att cowboyhästar kan med =)


Merlin trava det första över bommarna men ju mer gånger som gick desto mer fatta han å sista sprången va han jätteduktig, galopp å fina hopp! Min duktiga häst, haha men M som sköter löshoppning märkte också ganska direkt att han inte var direkt stressad utan  att han tog det piano    men han fick fart på han...

     

Usch vad jag måste köpa nya ridkläder! Sitter ju asslappt dom där ju    fult

försökt ladda upp filmen, men de går tydligen inte nu, aja mina fb som velat se har nog sett den iaf =)



Dexter var också jätteduktig, M tyckte han var postiv och har bra hoppteknik, han hoppa sista runt 1 m   

 


Ovido - Quiz & Flashcards