gickan83

Alla inlägg den 25 december 2012

Av angelica olsson - 25 december 2012 19:00

Hade ännu en gång fantiserat, nu om julaftonsmorgon....
Satt kl på 08.00 för att hinna med stallet innan vi skulle va iväg kl 12, Ja var hemma 11!
Kommer ner å får se 4 hästar på ängen, sommarhagen där alla balar står! Ja 4 balar hade dom tuggat sönder , suck, gårdsägaren iväg på jobb, fick ringt ner syrran som fick hjälpa mig! Va gråtfärdig :( in å mocka snabbt lägga in hö å kraft, fixa för kaniner, köra vatten, å sen fixa ut balarna till dom stora pållarna, så dom blev belönade med skiten dom ställt till med ;) alla utom shettisarna har nu fri tillgång på grovfoder dom närmsta dagarna.... Å sen gick ju inte det som en dans på rosor, halt å jävligt, inga snökedjor på traktorn så de tog sin lilla tid!
Men dom fick sina morötter å god jul hälsningar dom små liven :)
Så inte blev min morgon lugn å mysig som jag fantiserat om ;)
Men jag älskar ändå mitt liv med hästarna :) kan ju inte alltid va gulligull å mys - haha
God fortsättning!

Ovido - Quiz & Flashcards