gickan83

Alla inlägg under december 2012

Av angelica olsson - 13 december 2012 15:29

Idag gjorde syrrorna sysslorna i stallet, jag å Thilde kunde bara ge dom hö nu när vi åkte hemåt från mormor, å stå å beundra dom lite :)
Ni kan få se henne ;) dam 12 år 175 mkh :) mer säger ja inte... Än....

Av angelica olsson - 10 december 2012 17:44

Ridtur hade jag ju fantiserat om :)
Haha hade en laddad 1000 kg häst ca under mig istället ;)
Hade dessutom vanligt tränsbett å barbacka, hon är inte svår att hålla Cebenda men stång på en så laddad å stor häst är inte fel när det är så..
Jaja vi fick träna på halter å att gå själv istället :)
Några gånger under denna kvart vi var ute tänkte jag några gånger- nu sticker hon.. Hon höll sig på vägen ;)
Så kort å gott idag var hon helt annat än foglig :)
Jag är mkt nöjd ändå av att vi kom ut idag :D

Av angelica olsson - 2 december 2012 15:21

Idag kom hovslagaren å slog på en tappsko på Cebenda, ja brodda henne fram då de blivit en del is såklart sen de frös på, hoppas på massa snö så vi kan åka släde bakom Cebenda och Molle, ska leta fram en bjällra med, julmys eller vad :)
Hämta hö igår till Molle i första hand för han behöver både och, blir lös i magen av bara hösilaget :( även Cebenda så de passar ju bra om man nu ska se de så för dom går ju ihop...
Men inget som uppskattas för silaget går före hö i smaksak :)

Grynet smaskar halm <3

Ovido - Quiz & Flashcards